جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت 1:29 توسط محمد شیخانی | 

- برای رفع تمام محدودیت ها به صورت خودکار، بهتر است از نرم افزار Rufus یا Ventoy استفاده کنید. در غیر اینصورت از روش های زیر استفاده کنید.
- برای رفع محدودیت سخت افزار هنگام نصب ویندوز از طریق Boot ، فایل Bypass Windows 11 را دانلود کنید و فایل bypass.reg را در فلش‌ی که ویندوز را boot کرده‌اید (کنار فایل Setup.exe) کپی کنید و مطابق فایل ویدیویی که در زیر قرار داده شده است، ویندوز را از طریق Boot نصب کنید. ( در این روش محدودیت CPU , TPM , SecureBoot , Ram , Disk برداشته خواهد شد ) .
- در صورت اتصال به اینترنت : برای رفع محدودیت اکانت مایکروسافت برای نصب ویندوز 11 در صفحه Let's name your device دکمه Skip رو بزنید سپس گزینه Setup for work or School را بزنید و Next بزنید. سپس روی گزینه Sign-in Option کلیک کنید و در مرحله بعد گزینه Domain Hoin instead را بزنید. یا از روش زیر استفاده کنید.
- در صورت عدم اتصال به اینترنت : برای رفع محدودیت اکانت مایکروسافت برای نصب ویندوز 11 در صفحه Connect to the internet کلید ترکیبی Shift + F10 را بزنید تا پنجره سیاه رنگ باز شود و OOBE\BYPASSNRO را تایپ کنید و Enter بزنید تا سیستم ریستارت شود و مجدد مراحل نصب ویندوز از قسمت انتخاب زبان آغاز میشود و بدون نیاز به اینترنت ویندوز را نصب کنید.
- برای نصب و آپگرید ویندوز از طریق محیط ویندوز، به آموزش آپگرید ویندوز 10 به ویندوز 11 که در تب آموزش ها قرار دارد مراجعه کنید.

دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت 20:4 توسط محمد شیخانی | 

فروشندگان تلفن همراه باید وضعیت ریپک یا اصلی بودن آیفون 13 را در فاکتور فروش درج کنند.

رجیستر نشدن آخرین مدل‌های آیفون در بازار ایران باعث گرمی بازار آیفون ۱۳ در کشور شده و این مسئله پیامدهای بسیاری از پرداخت هزینه‎هایی برای دور زدن مشکل رجیستری گرفته تا افزایش چشمگیر قیمت آیفون ۱۲ و ۱۳، به دنبال داشته است.

یکی دیگر از پیامدهای وضعیت نامعلوم رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵ افزایش نمون‎های ریپک‎شده آیفون ۱۲ و ۱۳ در بازار است و در این میان فعالان حوزه موبایل با توجه به افزایش گوشی‎های ریپک شده بارها به مردم نسبت به خرید آیفون ۱۲ و ۱۳ هشدار داده‎اند.

این در حالی است که اخیرا به فروشندگان تلفن همراه نیز هشدار داده شده تا اصالت و گارانتی دستگاه قبل از باز کردن جعبه را از طریق سامانه جامع گارانتی بررسی کنند. فروشندگان موبایل ملزم هستند تا به مشتریان خود اعم از خرده فروش یا مصرف‎کننده، وضعیت ریپک یا پک اصلی بودن موبایل را در فاکتور فروش درج کنند.

تصمیم خرید با شماست

همانطور که اشاره شد این روزها بازار موبایل ایران شاهد افزایش نمونه‎های ریپک شده آیفون ۱۲ و ۱۳ بوده است و به گفته اتحادیه فروشندگان موبایل باید وضعیت ریپک یا پک اصلی بودن گوشی در فاکتور فروش قید شود چراکه در بسیاری از مواقع مصرف‎کنندگان آیفونی می‎خرند که کاملا نو بوده و طوری در یک جعبه تمیز بسته‎بندی می شود که با یک آیفون نو مو نمی‎زند. بنابراین با قید شدن وضعیت گوشی‎های آیفون در فاکتور تصمیم‎گیری خرید به عهده مصرف‎کننده گذاشته می‎شود.

در چنین شرایطی عده‎ای ترجیح می‎دهند که مبلغ بیشتری را در ازای یک گوشی اورجینال بدهند البته از سوی دیگر هستند افرادی که یا به دلیل بی اطلاعی و نابلدی و یا از روی ناچار به سمت خرید گوشی‎های ریپک می‎روند. به هر حال با توجه به قیمت بالای محصولات اپل خرید گوشی اپل ریپک شده برای علاقه‎مندان یک انتخاب اقتصادی و مناسب به نظر می‎رسد.

به هر صورت با توجه به این مسئله که اصالت گوشی‌های ریپک به‌هیچ‌عنوان تضمین نمی‌شوند توصیه‎ای که می‎توان کرد این است که مصرف‎گنندگان حتی با یک سوم مبلغ کالای اصل، گوشی ریپک نخرند چراکه گوشی ریپک را می‎توان پرریسک‎ترین محصولی دانست که برای مصرف‎کننده فقط زیان دارد. اما اگر قیمت بالای اپل شما را مجبور به خرید گوشی ریپک کرده است توصیه می‎شود گوشی‎های ریپکی را خریداری کنید که توسط خود شرکت اپل ریپک شده است. این مدل‎ها کیفیت بالاتری داشته و می‎توانید از سالم بودن قطعات آن اطمینان داشته باشید.

دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت 20:0 توسط محمد شیخانی | 

آیپدهای آینده اپل همراه با نمایشگر OLED عرضه می‌شوند و شاهد یک نسخه بزرگتر از مدل‌های فعلی با نمایشگر mini-LED خواهیم بود.

صحبت‌ها و توییت‌های افشاگران در شبکه‌های اجتماعی X، Weibo و مواردی از این قبیل همواره دقیق و درست نبوده است. چندی پیش یکی از افشاگران با نام Majin Bu در شبکه اجتماعی X با ارسال پستی، اطلاعاتی در مورد تغییرات جدید خط تولید آیپد پرو را در اختیارمان گذاشت.

بر اساس این توییت، ما می‌توانیم انتظار رونمایی از سه آیپد پرو مختلف را داشته باشیم که دو مورد از آن‌ها، به نمایشگر OLED مجهز خواهد بود. نسخه‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی، اولین آیپدهای مجهز به نمایشگر OLED خواهند بود. این بخش از توییت وی به نظر دقیق و درست می‌آید. چرا که مدت‌هاست شایعات مختلف در این خصوص در رسانه‌های خبری نقل می‌شود. اما او در توییت خود، از آیپد پرو دیگری با نمایشگر ۱۴.۱ اینچی نام برده است که با نمایشگر mini-LED روانه بازار خواهد شد.

نسخه جدید نمایشگر مینی ال‌ای‌دی به طراحان اپل اجازه می‌دهد تا بدون اعمال هزینه‌های زیاد، کیفیتی نزدیک به OLED را در اختیار کاربران قرار دهند. صفحه نمایش‌های mini-LED از روشنایی بیشتری برخوردار بوده و نرخ کنتراست آن نیز به 1,000,000:1 می‌رسد. عمق رنگ مشکی در این نمایشگرها نیز بیشتر بوده و ریسک سوختگی پیکسل‌ها هم به هیچ عنوان در کار نخواهد بود. در حال حاضر، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی به نمایشگری با تکنولوژی مینی ال‌ای‌دی مجهز است.

متن توییت Majin Bu به صورت زیر است:

خط تولید آيپد پرو در سال ۲۰۲۴ به صورت زیر خواهد بود:

زبان طراحی جدید با حاشیه‌های کم و نمایشگرهای با ابعاد ۱۱، ۱۲.۹ و ۱۴.۱ اینچ.

دو نسخه اول از نمایشگر OLED و مدل ۱۴.۱ اینچی از نمایشگر mini-LED برخوردار خواهد بود و به این ترتیب هزینه های تولید آن کاهش پیدا می‌کند.

از جمله دیگر مشخصات سخت‌افزاری می‌توان به تراشه M3، ۸ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی ۱۲ هسته‌ای اشاره کرد.

حداکثر روشنایی نمایشگر ۳۰۰۰ نیت خواهد بود.

اپل پنسل ۳ با سَری مغناطیسی با امکان تعویض نیز به همراه این محصولات عرضه خواهد شد.

او در مورد آیپد پرو با نمایشگر ۱۴.۱ اینچی آنچنان که باید و شاید،‌ مطمئن نیست. آقای راس یانگ در سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرده بود که این محصول در سال ۲۰۲۳ معرفی و روانه بازار می‌شود، اما متأسفانه چنین اتفاقی به هیچ عنوان رخ نداد. حال به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها، عرضه این تبلت را به سال آينده موکول کرده‌اند.

آقای Majin Bu در توییت خود همچنین مدعی شده است که هر سه نسخه از آیپد پروهای جدید به تراشه M3 و ۸ گیگابایت رم مجهز خواهند بود. حداکثر روشنایی نمایشگر این تبلت‌ها به ۳ هزار نیت رسیده و از نسل سوم اپل پنسل با سَری‌های قابل تعویض مغناطیسی نیز پشتیبانی خواهند کرد. او همچنین انتظار دارد که اپل از مجیک کیبورد آلومینیومی جدیدی برای این آیپدها پرده‌برداری خواهد کرد که از دو درگاه USB-C و سیستم مگ‌سیف پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب، امکان اتصال چند محصول به صورت همزمان با آن میسر می‌شود.

همچنین ممکن است سیستم جزیره پویا (dynamic Island) به صورت نرم‌افزاری به آیپد پروهای جدید اضافه شود. به این ترتیب دیگر نیاز نیست که دوربین تشخیص چهره درون این محفظه قرار گیرد و امکانات مختلف در این قسمت، به صورت نرم‌افزاری در اختیار کاربر قرار گرفته و خبری از برش درون نمایشگر نخواهد بود.

به گفته آقای مینگ چی کو، خط تولید آیپد پروهای جدید اواخر سه ماهه اول یا ابتدای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز به کار خواهد کرد. آقای Majin Bu در پایان اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که علاقمندان به تبلت‌های اپل، می‌توانند انتظار کمتر شدن حاشیه‌های اطراف نمایشگر را داشته باشند که این موضوع،‌ می‌تواند به کمتر شدن ابعاد دستگاه کمک شایان توجهی کند.

دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت 19:54 توسط محمد شیخانی | 

با وجود افت عملکرد ۴۶ درصدی پس‌ از داغ‌شدن، تحلیلگران مورگان استنلی معتقدند دیمنسیتی ۹۳۰۰ قوی‌ترین پردازنده‌ی موبایلی بازار است.

مدیاتک موفق شده است با پردازنده دیمنسیتی ۹۳۰۰ رقبای خود را غافل‌گیر کند و آن‌ها را به مشکل بیندازد. با افزایش سفارش پردازنده‌ها برای شرکت تایوانی، تحلیلگران مورگان استنلی بیان می‌کنند که جدیدترین پردازنده‌ی مدیاتک در‌حال‌حاضر قدرتمندترین پردازنده‌ی موبایلی بازار است و به مدیاتک در رساندن سهم بازار جهانی خود به قله‌های جدید کمک خواهد کرد.

گزارش جدید بلومبرگ بیان می‌کند که ارزش سهام مدیاتک از پایان ژوئن (خرداد و تیر) تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته و با افزایش تقاضا برای تراشه‌های این سازنده، به‌خصوص در چین، از کوالکام پیشی گرفته است.

باتوجه‌به اینکه گفته می‌شود اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ گران‌تر خواهد بود، شماری از سازندگان گوشی‌های نامدار به‌دلیل تمایل به افزایش حاشیه‌ی سود احتمالاً سراغ دیمنسیتی خواهند رفت. از‌آن‌جا‌که دیمنسیتی ۹۳۰۰ می‌تواند عملکرد بهتری از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اپل A17 پرو داشته باشد، به‌نظر می‌رسد انتخاب جذابی برای اکثر گوشی‌ های اندرویدی پرچم‌دار است.

چارلی چان و دیزی دای، تحلیلگران مورگان استنلی، دیمنسیتی ۹۳۰۰ را قدرتمندترین تراشه‌ی فعلی گوشی‌های هوشمند بازار می‌دانند و می‌گویند حضور آن در ویوو X100 Pro، این گوشی را به سطح جدیدی از پرفورمنس می‌رساند.

انتظار می‌رود با این عرضه، سهم بازار فعلی مدیاتک در سال ۲۰۲۳، به ۳۰ تا ۳۵ درصد در سال ۲۰۲۴ برسد. گفته می‌شود درمجموع، این شرکت بتواند ۲۰ میلیون تراشه تولید کند که رکورد جدیدی برایش محسوب می‌شود.

در‌حال‌حاضر، مدیاتک بیش از ۴۷ میلیارد دلار سرمایه دارد که آن را به دومین شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی نیمه‌هادی در تایوان پس از TSMC تبدیل می‌کند. در‌حالی‌که دیمنسیتی ۹۳۰۰ ویژگی‌های زیادی دارد، روی‌آوردن به ساختاری جدید که در آن هیچ هسته‌ی کم‌مصرفی وجود ندارد، تصمیمی غیرمنتظره و تا حدی مسئله‌ساز محسوب می‌شود.

افزایش توان مصرفی به‌دلیل حذف هسته‌های کم‌مصرف، باعث داغ‌شدن بیش از حد دیمنسیتی ۹۳۰۰ شده است. با اینکه این پردازنده در ویوو X100 پرو تعبیه شده بود که از محفظه‌ی بخار برای خنک‌سازی CPU بهره می‌برد، ۴۶ درصد از عملکرد خود را براثر همین مسئله از دست داد.

گفته می‌شود سال آینده، مدیاتک برای دیمنسیتی ۹۴۰۰ به فرایند بهبودیافته‌ی ۳ نانومتری N3E شرکت TSMC روی خواهد آورد که مصرف انرژی کمتر و عملکرد ارتقا‌یافته را ارائه خواهد داد.

جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت 23:5 توسط محمد شیخانی | 

اپل به تازگی اپل پنسل جدیدی را معرفی کرده که البته نسل سوم قلم‌هایش به حساب نمی‌آید، زیرا یک قلم مقرون به صرفه با ویژگی‌های متفاوت است. حال بد نیست به حقایقی در مورد این محصول بپردازیم.

اپل این هفته یک قلم ارزان قیمت جدید را معرفی کرد که با تمام مدل‌های آیپد مجهز به پورت USB-C سازگار است. این محصول قرار است در اوایل نوامبر (آبان ماه) عرضه شود و در کنار نسل اول و دوم اپل پنسل فروخته شود.

حقایق کلیدی در مورد قلم جدید اپل:

  1. این محصول طراحی مشابه نسل دوم اپل پنسل دارد، اما دارای یک پورت USB-C است که در زیر یک درپوش کشویی برای شارژ و اتصال با کابل USB-C پنهان شده است
  2. با تمامی مدل‌های آیپد مجهز به پورت USB-C سازگار است
  3. به طور مغناطیسی به آیپدهای سازگار، از جمله آیپد نسل دهم متصل می‌شود اما از شارژ بی‌سیم یا جفت سازی بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند
  4. برخلاف نسل دوم قلم اپل، این مدل جدید فاقد حساسیت فشار روی صفحه نمایش آیپد، حرکت دوبار ضربه برای جابجایی بین ابزارهای طراحی و گزینه حکاکی طرح دلخواه بر روی دستگاه به منظور شخصی‌سازی است
  5. در صورت استفاده از آخرین مدل‌های آیپد پرو که در اکتبر ۲۰۲۲ (مهر ماه ۱۴۰۱) عرضه شدند، از ویژگی «Hover» می‌توان بهره برد
  6. وزن اپل پنسل مقرون به صرفه تقریبا به اندازه نسل دوم قلم اپل است اما حدود ۷ درصد کوتاه‌تر است
  7. قیمت این محصول ۷۹ دلار است که ارزان‌تر از دو نسل اول اپل پنسل است که به ترتیب با قیمت ۹۹ و ۱۲۹ دلار به فروش می‌رسند
  8. قرار است در اوایل نوامبر عرضه شود اما جالب اینجاست که اپل تاریخ عرضه خاصی را اعلام نکرده است
سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت 20:45 توسط محمد شیخانی | 

در حالی که اپل بزودی از سری جدید آیفون ۱۵ رونمایی می‌کند دبیر انجمن واردکنندگان موبایل از ممنوعیت رجیستری و آیفون ۱۴ و ۱۵ خبر داد. به گفته مهدی عبقری، «شرایط تحریمی، کمبود ارز و ارزبر بودن آیفون‌ها» باعث این تصمیم شده و حاکمیت به این نتیجه رسیده که «اساسا واردات آیفون را بسته نگه دارد». به گفته این مقام مسئول از تاریخ اول اسفند ماه به بعد اساسا هر گوشی آیفونی که در سطح بازار واگذار شود، کالای قاچاق است. آیفون ۱۴ و ۱۵ رجیستر نخواهد شد و وادرات‌اش قانونی نیست.

برچسب ها :

آیفون ۱۴

،

آیفون۱۵

یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت 19:11 توسط محمد شیخانی | 

از آنجایی که ما لپ‌تاپ‌ها را با خود حمل می‌کنیم، در مقایسه با رایانه‌های رومیزی که ثابت می‌مانند، آنها بیشتر در معرض تصادف و خرابی سخت‌افزار هستند. شانس بخشی از معادله است، اما بیایید به نحوه خرابی و شکستن لپ تاپ در طول زمان با چند اشتباه رایج نگاه کنیم. اگر از لپ‌تاپ خود به این روش‌ها سوء استفاده کنید، ممکن است قبل از اینکه متوجه شوید چه می‌کنید، از کار بیفتد.


1. گرمای بیش از حد و آسیب به لپ تاپ

پردازنده ها نسبت به قبل از مصرف انرژی کارآمدتر هستند و میانگین دمای یک رایانه شخصی به مرور زمان کاهش یافته است. با این حال، لپ تاپ ها هنوز هم گرمای زیادی تولید می کنند. بسیاری از ماشین‌ها در هنگام فشار همچنان در لمس گرم می‌شوند.

یک فن (یا منبع خنک کننده دیگر) باید این گرمای داخلی را دفع کند و این وظیفه شماست که دریچه فن را تمیز نگه دارید تا مانعی برای خروج گرما نداشته باشد. اگر گرمای داخل لپ تاپ شما جایی برای رفتن نداشته باشد، در اطراف اجزای حیاتی لپ تاپ شما گیر می کند. در نهایت لپ تاپ شما به دمای خطرناکی می رسد و بیش از حد گرم می شود.

برخی از لپ تاپ ها به این موضوع واکنش نشان می دهند و به طور خودکار خاموش می شوند. اما برخی دیگر به آرامی از گرما آسیب خواهند دید، تا زمانی که از کار بیفتند.

مبلمان، فرش و پتو همگی سطوحی هستند که می توانند ویران کننده باشند. هر جا لپ‌تاپ خود را قرار می‌دهید، مطمئن شوید که دریچه یک مسیر باز برای انجام کار خود دارد. حتی انبوهی از کتاب‌ها که خیلی نزدیک به لپ‌تاپ شما هستند، می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند.

این تنها منبع تجمع گرما نیست. با گذشت زمان، گرد و غبار می تواند در داخل دستگاه شما جمع شود و فن و راه های هوایی داخلی را مسدود کند. اگر سال‌ها لپ تاپ خود را در اختیار دارید، ارزش آن را دارد که لپ‌تاپ خود را تمیز کنید تا زباله‌های داخلی آن پاک شود.

2. خرابی هارد دیسک لپ تاپ

در حال حاضر بسیاری از لپ تاپ ها دارای یک درایو حالت جامد (SSD) یا حافظه فلش دیگر هستند. از آنجایی که SSD ها قطعات متحرک داخلی ندارند، در برابر حرکت انعطاف پذیرتر هستند. با این حال، بسیاری از لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر هنوز یک هارد دیسک مکانیکی (HDD) دارند. اگر بیش از حد تکان بخورند ممکن است آسیب ببینند.

این آسیب پذیری هارد دیسک چرخان به دلیل استفاده از قطعات متحرک است. هارد دیسک ها دارای یک سر خواندن/نوشتن هستند که باید برای تعامل با دیسک حرکت کند که چرخش می کند. این قطعات اینرسی خاص خود را دارند، بنابراین اگر لپ تاپ خود را در حالی که روشن هستند حرکت دهید، سعی می کنند در جهت اصلی خود حرکت کنند. این می تواند باعث تماس بین اجزای هارد دیسک داخلی شود که به نوبه خود می تواند به خرابی داده های شما منجر شود.

تنها با حرکت ملایم لپ تاپ و حرکت نکردن آن هنگام اجرای برنامه ای که مکرراً به هارد دیسک دسترسی دارد، می توانید خطر را کاهش دهید. با لپ تاپ خود به آرامی و بدون حرکت سریع رفتار کنید.


3. استفاده نادرست از لپ تاپ و آسیب رساندن به آن

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه لپ‌تاپ خوب خود را سریع بشکنید، سعی کنید لپ‌تاپ خود را از قسمت صفحه نمایش بگیرید و بلند کنید. نگه داشتن لپ تاپ با هر گوشه ای، به خصوص آزادانه با یک دست، ایده بدی است. حتی لپ‌تاپ‌های ممتاز نیز گاهی می‌توانند تسلیم این حرکت به ظاهر ساده شوند.

بهترین راه برای برداشتن آن، گرفتن جلو یا عقب دستگاه در هنگامی که لپ تاپ بسته است، می باشد. برای امنیت بیشتر، آن را با دو دست بگیرید. وقتی لپ تاپ شما باز است، همچنان باید آن را با هر دو دست (یکی در هر طرف) بردارید.

برخی از لپ‌تاپ‌ها مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، اما برخی دیگر ممکن است در مدت کوتاهی با مشکل مواجه شوند. به ویژه، برداشتن لپ‌تاپ از کنار نمایشگر فشار زیادی به لولا وارد می‌کند. لپ تاپ ها قرار نیست با آن کنار بیایند. انجام این کار می تواند به لولاها یا مواد اطراف آسیب برساند و باعث شکستن لولا یا از کار افتادن صفحه نمایش شود.

4. چگونه یک لپ تاپ را با درهم ریختن سیم ها از بین ببریم

اگر می‌خواهید رایانه‌تان را از بین ببرید (یا حداقل توانایی‌تان برای استفاده عادی از آن)، با کابل‌های آن مانند آشغال رفتار کنید. آنها را دور هر چیزی که در چشم است بپیچید، آنها را در زوایای عجیب بچرخانید و منتظر بمانید تا چیزی بشکند. زودتر از چیزی که تصورش را می کنید این اتفاق می افتد.

ممکن است فکر کنید سیم های برق می توانند پیچ ​​و تاب و خم شدن زیادی را تحمل کنند، اما اغلب نمی توانند.

شکل رایج این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که فردی کابل شارژر را روی شی دیگری می‌پیچد تا آن را در بسته نگه دارد. گاهی اوقات آن جسم دارای لبه های تیز است که به کابل آسیب می رساند.

با بستن یک سیم دور خود از این مشکل جلوگیری کنید. اکثر کابل ها هنگام خریدن به این صورت بسته بندی می شوند و برخی شامل یک تکه چسب نواری هستند که می توانید از آن برای نگه داشتن سیم در کنار هم استفاده کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که فشار زیادی به کابل های کامپیوترتان وارد نمی کنید. این باعث می شود تا به دوشاخه ای که وارد لپ تاپ شما می شود فشار وارد شود. با گذشت زمان، این کار دوشاخه را ضعیف می کند و حتی می تواند به سوکت آسیب برساند و از شارژ کردن رایانه شما جلوگیری کند. داشتن کمی شلی در کابل ها مهم است.


5. آسیب به لپ تاپ با حمل و نقل نامناسب

بسیاری از مردم یک کیف لپ‌تاپ می‌خرند تا ضربه‌ها و آسیب های روزمره را از بین ببرند. این اولین قدم عالی است، اما باید مطمئن شوید که کیف واقعاً محافظت می کند. کیف های لپ‌تاپ ارزان ممکن است دارای محفظه‌ای به اندازه لپ‌تاپ باشند، اما معمولاً فاقد محافظت هستند. برخی دیگر دارای بالشتک در کناره های کیف هستند، اما از محافظت از بالا یا پایین کاملا غفلت می کنند.


آیا تا به حال لپ تاپ شما آسیب دیده است؟

به طور خلاصه، مهم است که به جزئیات کوچک توجه داشته باشید. در غیر این صورت، لپ تاپ شما ممکن است در اثر آسیب به لولاها، هارد دیسک، قسمت بیرونی یا سایر اجزاء به سرعت از بین برود. حتی کارهای به ظاهر جزئی، مانند ریختن خرده های غذا در زیر صفحه کلید، می تواند در طول زمان مشکلات جدی ایجاد کند.

یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت 18:22 توسط محمد شیخانی | 

شاید شما هم با مشکل قفل شدن اپل آیدی خود مواجه شده‌اید. برای رفع این مشکل، راهکارهای ساده‌ای وجود دارد.

وجود اپل آیدی برای استفاده از سرویس‌های نرم‌افزاری دستگاه‌های اپل ضروری است. کاربرانی که تجربه استفاده از دستگاه‌های اپل را داشته‌اند، می‌دانند که محافظت از آن یک امر مهم و حیاتی برای دستگاه‌ اپلی محسوب می‌شود.

در برخی مواقع، اپل آیدی به‌صورت ناگهانی یا با دلیل مشخصی قفل می‌شود. در این مطلب، با نحوه آنلاک کردن قفل اپل آیدی آشنا می‎‌شویم.

اپل آیدی چیست؟

اپل آیدی، حساب کاربری مختص کاربران دستگاه‌های اپل است که داشتن آن برای دسترسی به سرویس‌های نرم‌افزاری اپ استور، آیکلاد، اپل موزیک، آی مسیج، فیس تایم و... ضروری است. اپل آیدی شامل مشخصات شخصی کاربر مانند نام، نام خانوادگی، ایمیل و شماره تلفن است.

اپل آیدی ممکن است به چه دلایلی قفل شود؟

اپل بسیاری از اپل آیدی‌ها را برای دلایل امنیتی قفل می‌کند. رایج‌ترین دلیلی که باعث قفل شدن اپل آیدی می‌شود، وارد کردن پسورد اشتباه و تکرار آن است. اگر اپل احساس کند که فردی به‌جز صاحب اکانت، قصد دارد وارد آن شود، اپل آیدی را قفل می‌کند.

دلیل دوم قفل شدن اپل آیدی، پاسخ دادن اشتباه به سؤالات امنیتی که هنگام باز کردن اپل آیدی از کاربر پرسیده می‌شود، است.

علائم قفل شدن اپل آیدی

کاربرانی که اکانت اپل آیدی آن‌ها قفل شده است، پیغام‌هایی از قبیل:

  • This Apple ID has been disabled for security reasons
  • You can’t sign in because your account was disabled for security reasons
  • This Apple ID has been locked for security reasons

هنگام وارد شدن به اکانت اپل آیدی، وارد شدن به آیکلاد و نصب برنامه از اپ استور دریافت می‌کنند.

روش‌های آنلاک کردن قفل اپل آیدی

برای باز کردن اپل آیدی قفل‌شده، پیشنهاد می‌شود از دستگاه اپلی که قبلاً با آن وارد اپل آیدی شده‌اید استفاده کنید و مراحل زیر را طی کنید:

  • از بخش تنظیمات، روی اسم اپل آیدی ضربه بزنید.
  • در قسمت Password and Security، گزینه Change password را بزنید.
  • مراحل موردنیاز برای تغییر پسورد را طی کنید.
  • با پسورد جدید وارد اکانت اپل آیدی شوید.

روش دوم برای آنلاک کردن اپل آیدی قفل‌شده، نصب نرم‌افزار Apple Support و تغییر پسورد از طریق آن است. برای تغییر پسورد از Apple Support، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • نرم‌افزار Apple Support را برای دستگاه خود دانلود کنید.
  • وارد نرم‌افزار شوید و گزینه Reset Password را انتخاب کنید.
  • گزینه A different Apple ID را بزنید و ایمیل اپل آیدی قفل‌شده را وارد کنید.
  • مراحل موردنیاز را برای تغییر پسورد اپل آیدی و باز کردن قفل آن طی کنید.
  • با پسورد جدید، وارد اپل آیدی شوید.

روش سوم برای آنلاک کردن اپل آیدی قفل‌شده، استفاده از مرورگر است. وبسایت iforgot اپل برای بازیابی پسورد فراموش‌شده و آنلاک کردن اپل آیدی قفل شده که برای استفاده از آن، مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد وبسایت iforgot.apple.com شوید.
  • اپل آیدی و کد امنیتی مشخص‌شده در تصویر را وارد کنید.
  • مراحل موردنیاز را برای تغییر پسورد اپل آیدی و باز کردن قفل آن طی کنید.
  • با پسورد جدید، وارد اپل آیدی شوید.

اگر اپل آیدی آنلاک نشد چه باید بکنیم؟

زمانی که مرحله تغییر پسورد اپل آیدی قفل‌شده را انجام دادید و اپل آیدی شما آنلاک نشد، پیشنهاد می‌شود از بخش پشتیبانی آنلاین اپل آیدی، مشکل خود را با کارشناس‌های اپل در میان بگذارید. این بخش برای رفع اشکالات کاربران اپل از طریق چت با پشتیبانی است.

اپل آیدی یکی از مهم‌ترین سرویس‌ها برای کاربران دستگاه‌های اپل است. سعی کنید رمز و سؤال‌های امنیتی اپل آیدی را در اختیار فرد دیگری نگذارید و هنگام ورود به اکانت خود، از یک آی پی استفاده کنید تا اپل اکانت شما را به‌عنوان ربات شناسایی نکند. از رمزهایی امن با کاراکترهای زیاد و حرف کوچک، بزرگ، عدد و نماد در انتخاب پسورد اپل آیدی استفاده کنید.

برچسب ها :

Iphone

یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت 18:14 توسط محمد شیخانی | 

اخیرا خبرهایی مبنی بر رجیستری شدن آیفون ۱۴ به گوش می‌رسد که در ادامه گزارش به بررسی آنها می‌پردازیم.

اپل یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی موبایل در سراسر جهان است، این برند که از سال ۲۰۰۷ تاکنون مشغول تولید گوشی‌های هوشمند بوده همیشه توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند. طرفداران گوشی‌های آیفون در ایران نیز بیشمار بوده و بسیاری از این طرفدارها در هر دوره به دنبال در دست گرفتن آخرین مدل گوشی برند آیفون هستند، اما همیشه بخت با آنها یار نیست!

دردسری به نام رجیستری آیفون ۱۴

یکی از مسائلی که در سال‌های اخیر بازار موبایل و مصرف‌کنندگان این حوزه را با چالش‌هایی روبه‌رو کرد موضوع ممنوعیت واردات گوشی‌های بالاتر از ۳۰۰ یورو بود که بر اساس گزارش‌ها از تابستان سال ۱۳۹۹ به‌عنوان راه‌حلی برای مشکل واردات و کمبود گوشی مطرح شد. البته پس از آن تصمیمات جدیدی برای ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار گرفته شد که این تصمیم، تا به امروز فقط آیفون‌ها و فقط سری آیفون ۱۴ را تحت الشعاع قرار داده و برای مثال گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار باقی برندها، همچنان به صورت قانونی وارد کشور و رجیستر می‌شوند!

در آن زمان در توضیح علت ممنوعیت واردات کالاهای لوکس همچون گوشی‌های برند اپل گفته می‌شد در شرایطی که درگیر جنگ اقتصادی و کمبود منابع ارزی هستیم و برای تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و دارو دچار مشکلاتی هستیم، منطقی نیست که ما برای واردات کالاها و ازجمله گوشی‌های لوکس ارز نیمایی مصرف کنیم. در نهایت با ابلاغیه سازمان توسعه تجارت به گمرک ایران در بهمن ماه ورود آیفون ۱۴ و مدل‌های بعد از آن به عنوان کالای همراه مسافر و یا پستی از ابتدای اسفند سال ۱۴۰۱ممنوع اعلام شد.

پس یک مرور کلی به ما نشان می‌دهد که عرضه آیفون ۱۴، از همان ابتدا با چالش‌های بسیاری همراه بود و مسئله رجیستر نشدن آن، کاربرانی که قصد خرید داشته‌اند را با دردسر جدی روبه‌رو کرده است. البته باید اشاره کرد که رجیستر نشدن آیفون ۱۴ مانعی برای طرفداران دو آتیشه آیفون نبود و بسیاری از کاربران آیفون ۱۴ در ایران ترجیح داده‌اند با صرف هزینه کمتر از سری آیفون ۱۳، از آخرین نسل آیفون استفاده کنند و در کنار آن با استفاده از یک موبایل ارزان قیمت، سیم کارت خود را فعال کنند. در این شرایط کاربران با جدیدترین مدل آیفون به اینترنت یک موبایل ارزان متصل می‌شوند و کارهای خود را به آسانی پیش ببرند.

این در حالی است که برخی دیگر از افراد ترجیح دادند که تا روشن شدن تکلیف رجیستری آیفون ۱۴، برای خرید دست نگه دارند. حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا امیدی به رجیستری شدن آیفون ۱۴ هست یا خیر؟

اما و اگرهای رجیستری آیفون ۱۴

چندین ماه از حضور آیفون ۱۴ در بازار ایران می‌گذرد اما همچنان موضوع رجیستری این محصول در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این در حالی است که صحبت‌هایی درباره ظاهر و مشخصات آیفون ۱۵ و محصولات این سری به میان آمده است اما هنوز سرنوشت آیفون ۱۴ برای کاربران ایران مشخص نیست.

البته اخیرا زمزمه‌هایی از روشن شدن تکلیف رجیستری شدن آیفون ۱۴ به گوش می‌رسد. در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر اینکه رجیستری آیفون ۱۴ در سامانه همتا امکان‌پذیر شده منتشر شده است.

ایسنا در گزارشی به این مسئله پرداخته و اشاره کرده است که براساس بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد این خبر شایعه بوده و تا به امروز اتفاق تازه‌ای درباره این گوشی رخ نداده و همچنان آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود و واردات مسافری و تجاری آن ممنوع است.

گفتنی است انجمن واردکنندگان موبایل چندی پیش طی نامه‌ای پیشنهاداتی در حوزه اصلاحات برخی مقررات واردات موبایل به معاون اول رئیس جمهوری ارائه کرد و با اشاره به ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ از سال گذشته، گفته که تخمین زده شده تاکنون ۱۲۰ هزار آیفون ۱۴ به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار به طور غیرقانونی وارد کشور شده است.

همچنین انجمن موبایل هشدار داده که اگر استفاده از این روش‌های جدید به صرفه اقتصادی برای همه گوشی‌های پرمصرف و ارزان قیمت برسد، عملا طرح رجیستری کارایی خود را از دست خواهد داد و قاچاق مسافری بازار را خواهد گرفت. بنابراین با توجه به شرایط موجود برای این گوشی، مسئولان توصیه می‌کنند به دلیل اینکه این مدل گوشی در ایران سرویسی دریافت نمی‌کند از این رو مردم باید از خرید آن اجتناب کنند.

پایان غم‌انگیز یک خبر

آنطور که به نظر می‌رسد هنوز خبری از رجیستری شدن آیفون ۱۴ نیست و انگار کاربران علاقه‌مند به خرید این گوشی باید همچنان چشم‌انتظار روشن شدن تکلیف‌شان باشند. این در حالی است که راه‌های برای داشتن آیفون ۱۴ وجود دارد اما به کرات توصیه می‌شود که کاربران از خرید آن اجتناب کنند. حالا طرفداران گوشی آیفون ۱۴ بر سر یک دو راهی قرار دارند و نمی‌دانند که به حرف مسئولان برای نخریدن گوش دهند و یا راه علاقه‌شان به خرید آیفون ۱۴ را دنبال کنند.

برچسب ها :

Iphone

یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت 18:11 توسط محمد شیخانی | 

هرچه به معرفی آیفون‌ها نزدیک می‌شویم، اطلاعات بیشتری از سری جدید آیفون لو می‌رود که حالا این بار نوبت رسیده به کابل USB-C این گوشی که اتفاقا این بار جنس پارچه‌ای خواهد داشت تا از نظر دوام، یک ایراد همیشگی کابل‌های آیفون را رفع کرده باشد.

کم کم به رویداد معرفی خانواده آيفون ۱۵ نزدیک می‌شویم و تغییرات این محصولات در حال مشخص شدن است. پیش‌بینی می‌شود که مدل‌های استاندارد و پلاس از این خانواده هم به داینامیک آیلند مجهز بوده و دوربین‌های آن‌ها نیز بهبود پیدا کند. اما تغییرات در نسخه‌های پرو بیشتر بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به فریم از جنس تیتانیوم، تراشه A17 Bionic با لیتوگرافی ۳ نانومتری و حاشیه‌های کمتر اطراف نمایشگر اشاره کرد. اما گزینه‌ای که میان هر چهار مدل مشترک است، کنار رفتن درگاه لایتنینگ و جایگزین شدن آن با پورت USB-C است که از تکنولوژی تاندربولت نیز پشتیبانی خواهد کرد. اما در تصویر جدیدی که امروز شاهد انتشار آن هستیم، کابل جدید آیفون‌های ۲۰۲۳ را می‌بینیم که مانند کابل شارژ آخرین مدل‌های مک بوک پرو و مک بوک ایر، به صورت بافته شده یا پارچه‌ای خواهد بود.

تجهیز آيفون‌های جدید به پورت USB-C همچنین باعث می‌شود سرعت شارژ و تبادل اطلاعات میان این محصولات و کامپیوتر یا لپتاپ متصل شده افزایش پیدا کند. انتشار این تصویر که کابل بافته شده به رنگ صورتی را به نمایش می‌گذارد،‌ نشان می‌دهد که اپل قصد دارد رنگ‌بندی این کابل‌ها را با رنگ بدنه آيفون‌ها هماهنگ کند.

این اولین باری نیست که اپل تولید کابل‌های بافته شده را آغاز کرده است. اگر یکی از مدل‌های مک‌بوک‌های جدید را در اختیار داشته باشید،‌ مطمئنا این کابل‌ها را از نزدیک دیده و جنس آن‌ها را نیز حس کرده‌اید. البته کابل‌های قرار گرفته در جعبه مک بوک ایر اپل، با رنگ بدنه آن‌ها همخوانی داشت.

در حالی که کلیه مدل‌ها به پورت USB-C مجهز خواهند شد، اما به نظر می‌رسد که همخوانی رنگ بدنه با رنگ این کابل‌ها، ‌تنها به نسخه‌های پرو محدود خواهد بود. دلیل این تصمیم،‌ ایجاد شکاف و تغییرات بیشتر بین مدل‌های استاندارد و پرو است. پیش‌تر شایعه شده بود که اپل، قیمت مدل‌های پرو را تا 200 دلار افزایش خواهد داد و حالا این تغییرات نشان می‌دهد که این شرکت آمریکایی، دلایل زیادی برای اتخاذ این تصمیم داشته است.

البته این موضوع را در ذهن داشته باشید که این کابل‌های جدید لزوما برای آیفون‌های ۲۰۲۳ طراحی نشده‌اند و تا زمانی که اپل اشاره مستقیمی به آن‌ها نکند، نمی‌توانیم با اطمینان در مورد چیزی صحبت کنیم.

برچسب ها :

APPLE

مشخصات
آموزش علوم کامپیوتر من محمد شیخانی هستم تحصیلات و تخصص من در زمینه علوم کامپیوتر است و هدف از ایجاد این وبلاگ انتقال دانش و تجربیات و به اشتراک گذاشتن موضوعات به زبان ساده و عامیانه با همگان است و از اینکه از تجربیات دیگران نیز استفاده کنم خوش وقت خواهم شد.

B L O G F A . C O M